image

86 % av de besøkende legger merke til våre skjermer i skisentre

Alpinanleggene i Norge opplever stadig høyere besøkstall. Nordic Ad Group har utplassert moderne digitale skjermer i en rekke skisentre. Ved å tilby en miks av engasjerende og kommersielt innhold er dette med på å skape liv i sentrene.

86 % av de besøkende legger merke til skjermene, og 62 % er positive til skjermer i skianlegg, mens kun 9 % mener det ikke passer.

Kilde: http://www.alpinanleggene.no/statistikk/statistikk-og-fakta-alpinanleggenes-landsforening. Spørreundersøkelse gjennomført av People Partner AS i mars 2019 på oppdrag fra Nordic Ad Group AS.

Utendørsannonsering øker CTR

Flere undersøkelser viser at merkevarebyggende annonsering, som utendørs, er med på å øke effekten av aktiverende annonsering.

Ved benyttelse av utendørsannonser øker sannsyligheten for CTR (Click-through rate) på oppfølgende digital kampanje med 48%*.

Kilde: Ocean Neuroscience, “Beyond Out of Home, The Science Behind the Art of Outdoor,” 2015
image

Antall betalte skidager i Norge

Antall besøk. Når det gjelder antall besøk ligger tallet ca 10% høyere enn antall betalte skidager. Årsaken er blant annet at barn går gratis ved bruk av hjelm i de større anleggene. De største anleggene og anlegg med en høy andel utenlandsk ukesbasert trafikk har de høyeste påslagene.

Mindre støy

Utendørsmarkedsføring vokser raskt, og har i løpet av få år blitt en av de viktigste merkevarebyggende plattformene. Vi tilbyr annonsering på digitale skjermer som er strategisk plassert i trafikksoner på skisentre. Undersøkelser viser at oppmerksomheten til brukeren er høy på en slik arena fordi det er mindre støy fra andre kilder.

Ved å benytte vår annonseplattform treffer man målgruppen på en arena hvor de benytter mobiltelefoner i mindre grad samtidig som det er en arena som oppsøkes for spenning og underholdning.

Annonser som blir vist her vil underbevisst bli assosiert med positive følelser. Dette gjør arenaen til en veldig sterk merkevarebyggende plattform.

Vi kombinerer annonser med informasjon fra skisentrene, skifilmer og publikumsfilmer for å øke interessen og oppmerksomheten rundt det som foregår på skjermene.

Målinger viser at effekten av tv-reklame er nedadgående og at det er behov for å finne nye og andre arenaer for å skaffe seg publikums oppmerksomhet. På vår arena kan man ikke spole over eller blocke annonsene.

Vi kan også tilby muligheter for sampling og andre konsepter i skianleggene etter nærmere avtale.

Vi har en markedsarena som er effektiv, synlig, riktig plassert og oppadgående som annonsearena til en meget konkurransedyktig pris.

Vil du høre mer, så ta kontakt i dag med en av våre dyktige medarbeidere.

Kilde: https://effworks.co.uk/effectiveness-in-context/, https://www.ionos.com/digitalguide/online-marketing/online-sales/banner-blindness-explanation-and-impact/, http://home.hib.no/mediesenter/medium/bokmal/pdf/reklame.pdf, https://kampanje.com/markedsforing/2017/05/--sant-om-merkevarer/, https://www.dn.no/tv/reklame/tv/tv-reklame/tine-bruker-noe-mindre-pa-tv-reklame-enn-for-ny-undersokelse-viser-at-selskapet-ikke-er-alene/2-1-583011, https://kampanje.com/reklame/2018/01/--reklamevinneren-i-2017-ble-en-stor-overraskelse/

Våre skisentre

Våre skjermer er strategisk plassert med god geografisk spredning.